Botkyrkas framtid – planer och projekt som formar kommunens utveckling

Botkyrka är en kommun i ständig förändring och utveckling. Här är några planer och projekt som formar kommunens framtid:

1. Tumba Torg – en ny stadskärna för Tumba med nya bostäder, butiker och restauranger. Projektet innefattar också en ny bussterminal och en ombyggnad av pendeltågsstationen.
  2. Västra Botkyrka – ett område som utvecklas med nya bostäder och grönområden. Här planeras också för en ny förskola och en ny skola.
  3. Albyberget – en upprustning av det populära friluftsområdet Albyberget med nya lekplatser, grillplatser och träningsredskap.
  4. Kulturtorget – en ny samlingsplats för kultur och fritid i Fittja med bland annat bibliotek, konsertsal och dansstudio.
  5. Tungelsta station – en ombyggnad av Tungelsta station för att förbättra tillgängligheten och möjliggöra för fler pendeltåg att stanna vid stationen.

Dessa projekt och planer är bara några exempel på hur Botkyrka arbetar för att utveckla kommunen och förbättra livet för dess invånare. Genom att satsa på nya bostäder, grönområden och kulturverksamheter strävar Botkyrka efter att bli en ännu mer attraktiv plats att bo på.